DIVADLO NA CUCKY:
opletal  

 

středa 26.8.; 19:00

Cooltour Ostrava
Černá louka 3188

#janopletal   #narodnihrdina   #narodniidentita   #nacucky

Téměř detektivní pátrání tří herců, zkoumajících na příběhu autentické osobnosti principy národní identity i příčiny našich historických komplexů.

HRAJÍ: Růžena Dvořáková, Ondřej Jiráček, Adam Joura

SCÉNA: Adriana Černá

REŽIE: Michal Hába

Premiéra 11. 5. 2018

 

DÉLKA PŘEDSTAVENÍ: 70 min.

O souboru:
 

Divadlo na cucky je nezávislý divadelní soubor, který od roku 2013 provozuje v Olomouci vlastní scénu. Tvorba divadla se pohybuje v širokém rozpětí mezi činohrou a tancem, přičemž se vždy snaží o ryze současnou estetiku i reflexi aktuálního kulturně-společenského dění. 

Soubor je utvářen profesionálními umělci nejen z řad divadla, ale také dalších kreativních oblastí (animace, architektura, film, grafika, hudba). Specifický mix inscenačních týmů při tvůrčí činnosti utváří svébytnou poetiku, kterou lze charakterizovat tendencí k experimentování a ohledávání nových prostředků komunikace.

PLATA COMPANY:
tisíc tuctů

 

čtvrtek 27.8.; 17:30

Galerie Fiducia

Nádražní 615

#loutky   #roadtheater   #humor   #dobrodružství   #satira   #plataodvajec

 

Zlatá horečka na Aljašce byla jiná než ty ostatní. Kdo chtěl zlato, musel překonat chilkootský průsmyk, přežít několik lavin, neutopit se při plavbě do Dawsonu, nezmrznout v šedesáti stupňových mrazech a prokopat se několika metry sněhu, ledu a zmrzlé půdy. Pustit se do takového podniku mohou jen úplní blázni nebo ti, které sžíralo vědomí, že svému životu něco dluží. Proč by se jinak vydávali na výpravu, z níž se jim z každých dvou investovaných dolarů vrátí jeden ve zlatě? Našli se však i tací, kteří nechtěli těžit zlato ze země, ale ze svých bližních.

HRAJÍ: Eliáš Jeřábek, Dominik Migač, Štěpán Lustyk, Milan Vedral

HUDBA: Milan Vedral

SCÉNOGRAFIE, SVĚTELNÝ DESIGN: Fortuna Herzová

PRODUKCE: Adam Svoboda

NÁMĚT, SCÉNÁŘ, DRAMATURGIE: Jakub Maksymov & Plata Company

REŽIE: Jakub Maksymov

 Podpořeno: DAMU, SERVISBAL OBALY s.r.o., NOVÁ SÍŤ

Premiéra 4. 6. 2016, DAMU, Praha

 

DÉLKA PŘEDSTAVENÍ: 45 min. 

/ v češtině s anglickými titulky

Ocenění:​

17th The Golden Dolphin, Varna, 2017

*Cena za nejlepší mužský herecký výkon (udělena celému kolektivu)

 

20th The Golden Sparkle, Kragujevac, 2018

*Grand prix – nejlepší představení festivalu

*Cena za nejlepší režii

 

33. Skupova Plzeň, Plzeň, 2018

*Cena za dramaturgicko-režijní koncept

*Čestné uznání za scénografii

*Čestné uznání za kolektivní herecký výkon

 

D´EPOG:
ich bin solo: Opera Falsa Intacta 

čtvrtek 27. 8.; 19:00

Ostravica-Textilia

28. října 243/56

Pokoj opera o krásného přátelství mezi dvěma výjimečnými bytostmi, kteří se setkali náhodou, možná se sejdou jejich Bohem v nebi. Po pochopení moderní výrobu, co se skutečně děje v jejich životech. To není schopnost komunikovat, sdílet pocity a činkami na začátku materiálních potřeb, těžko pochopit. Joy experiment v sobě spojuje prvky klasické televizní zábavy, divadlo, tanec, výtvarné instalace, vysoké krejčovství, multimédia a sborových skladeb. Nebo jíme s klobásou.

 

ZPÍVÁ: Zdeněk Polák

LIBRETO: Zdeněk Polák

HUDBA: Alexandra Cihanská-Machová

SCÉNA A KOSTÝM: Lucie Sedláková

REŽIE: Lucia Repašská

Premiéra 15. 8. 2015, Festival UmUm, Stará L’ubovňa 

 

DÉLKA PŘEDSTAVENÍ: 50 min.

 

D'epog je platforma pro současné performativní umění. Skupina tvůrců působí od roku 2010 na domácí scéně ve městě Brně. V rámci dlouhodobé aktivity se věnuje tvorbě pravidelných inscenací, jednorázovým performancím, hraničním uměleckým projektům a vzdělávací činnosti v podobě praktických workshopů a specializovaných dílen.

Činnost skupiny má laboratorní charakter, v rámci kterého zkoumá možné prostředky živého umění nad ustálenými druhovými a žánrovými kategoriemi. D'epog programově rozvíjí výzkum teatrality, herecké expresivity a formálních a kompozičních strategií s pozorností k fyzikálním a kontextovým kvalitám prostorů, ve kterých své produkce uvádí. Tvorba výrazně akcentuje roli diváka, míru jeho interpretační svobody a jeho podíl na vytváření sémantické struktury díla. Ke stěžejním východiskům činnosti patří integrace uvažování a prostředků jiných uměleckých oblastí do jazyku performativního umění, trvale udržitelná sebedestrukce jako kontinuální proces popírání vlastního autorského klišé, trvalá redefinice statutu autora a důvodu, relevance a životnosti umělecké komunikace, totální estetická pluralita a odvaha formulovat nový umělecký jazyk, kterým zatím nehovoříme.

Repertoár inscenací tvoří pravidelně rekonstruované scénické tvary různých profilů od celosouborových produkcí po monodramatické projekty, zpravidla uváděných v nedivadelních prostorech. Každá jednotlivá inscenace je zpravidla instalována do vlastního prostoru ve spolupráci s výstavními domy a sály, kulturními centry či zcela specifickými prostory. Charakteristickými rysy inscenační tvorby jsou původní autorský background a radikální materializace adaptovaných látek, cílená práce s estetickým očekáváním a jeho zpochybňováním, dekonstrukce reprezentativnosti divadelní reality a testování hranic, limitů a možností umělecké komunikace ve sdíleném času a prostoru. Soustředěnou pozornost soubor věnuje hledání nových modelů vztahů k publiku jako spoluzodpovědnému subjektu v procesu umělecké komunikace v podobě interpretační svobody jako závazku vůči dílu.

 

MIR.THEATRE & PLATA COMPANY:
prefaby

čtvrtek 27. 8. ; 20:30 pátek 28. 8. ; 18:30

OtvOr (DOCK)

Havlíčkovo nábřeží 28

Upozornění: Představení je kapacitně omezené na 7 míst. 

#soviet   #preapocalyptic   #paneláky   #audiovizuální   #beton 

 

Prefaby jsou autorská výtvarně zvuková inscenace, odehrávající se na umakartovém stole, volně variující motivy každodenního života v paneláku – symbolu splněného snu o moderním bydlení v zemích bývalého východního bloku. Pre-apokliptická betonová idyla odehrávající se na půdorysu příběhů tří bezejmenných sousedů. O jejich křehké všednosti vypráví tento projekt nevšedními prostředky.

 

HRAJE: Dominik Migač/Jakub Maksymov

KONCEPT, SCÉNOGRAFIE: Dominik Migač

DRAMATURGIE: Jakub Maksymov

SOUNDDESIGN: Mr. Wombat Studio

REŽIE: Dominik Migač

Premiéra 23. 10. 2019, NOD, Prague

 

Podpořeno: DAMU

Inscenace je od 1. 1. 2020 součástí projektu "Nová krev na scéně" Nové sítě.

DÉLKA PŘEDSTAVENÍ: 30 min

BURANTEATR
deep shit / pohybový traktát

 

pátek 28. 8. ; 17:00

PLATO

Janáčkova 22

Upozornění: Vstup na představení s jehlovými podpatky neumožněn. Epileptikům nedoporučeno z důvodu světelných efektů.  Bez židlí! Bez zákazu focení!

#deepshit   #pohybovýtraktát   #odsouzenkesvobodě    #bezžidlí   #dovolenomnohé   #dvaznás   #odsouzenkesvobodě   #svoboda

 

Dva lidé, dva z nás, odsouzeni ke svobodě. Pohybová inscenace, ve které je dovoleno mnohé.

 

#odsouzenkesvobode

 

“Člověk je svobodný, člověk je svoboda.”

“Jsme sami, bez omluvy. Právě to mám na mysli, když říkám, že člověk je odsouzen ke svobodě. Odsouzen proto, že se nestvořil sám, a přesto je svobodný, protože jakmile je jednou vržen do světa, je zodpovědný za všechno, co činí.”

 

 --- Jean Paul Sartre, Existencialismus je humanismus


 

HRAJÍ: Petr Holík, Patricia Pažická

ZPĚV: Karel Heřman

HUDBA, ZVUK: Ondrej Kalužák

LIGHT DESIGN: Tomáš Tušer

PRODUKCE: Simona Vaškovičová, Klaudia Klembarová

DRAMATURGIE: Sabina Machačová

REŽIE, CHOREOGRAFIE: Juraj Augustín

 

Premiéra 29. 3.  2019, BURANTEATR, Brno

 

Inscenace vznikla za finanční podpory Statutárního města Brna, Ministerstva kultury ČR a MČ Brno Střed. Za inscenační tým i za celé divadlo bychom rádi poděkovali firmě Žula Brno, Kateřině Minaříkové a Zdeňkovi Mikulovi.

 

DÉLKA PŘEDSTAVENÍ: 55 min.

 

Cie Pieds Perchés:

OK(N)o

pátek 28. 8. ; 19:00

meeting point: zahrádka Cooltour OstravaČerná louka 3188

#veřejnýprostor   #osobníprostor   #intimita   #novýcirkus

Exkurze za hranice veřejného a soukromého prostoru.

Veřejný prostor, soukromý prostor, intimita: co to pro nás znamená v době, kdy nové technologie jako kamerové systémy, internet a sociální sítě hranice mezi soukromou a veřejnou sférou smazávají?

Site-specific projekt OK(N)o zpochybňuje naše stávající představy o rozdělení soukromého a veřejného prostoru a napříč nimi se prostřednictvím nového cirkusu, tance a fyzického divadla snaží znovu určit místo pro individuální svobodu.

OK(N)o je stěhovavý projekt. Nahlíží do různých měst, prochází rozdílnými vnitřními i venkovními prostory, nabývá rozličných forem. Pohrává si s pozicí pozorovatele a pozorovaného a do této hry vtahuje i diváka.

 

HRAJÍ: Stéphanie N’Duhirahe, Morgane Widmer, Daniel Kvašňovský, Jana Ryšlavá

KONCEPT: Stéphanie N’Duhirahe, Morgane Widmer(Cie Pieds Perchés)

HUDBA: Roman Džačár

VIDEO DESIGN: Dsu Ranger

PRODUKCE: Hedvika Zýková

REŽIJNÍ SUPERVIZE: Lukáš Karásek

 

Podpora: a partneři: Hlavní město Praha, Ministerstvo kultury ČR, Cirqueon, KD Mlejn, Depo2015, Région de Nyon, EEEEH! La Grenette, Studio Alta, Cooltour

 

MY KLUCI, CO SPOLU CHODÍME:

svědomitě nepřipraveni

pátek 28. 8. ; 21:00

Bo Bistro Store 

Čs. legií 152/8

#improvizace #nicnepřipraveno #bizárek #nedostudovaníklauni #absurdno 

 

Vše začalo na Akademii múzických umění v Praze. Od té doby, co se tam chlapci setkali, chodili spolu, povídali si a dávali si společné rande  na pódiu. Začínají vždy od nuly, pokaždé vznikají nové situace opředené fyzickým herectvím, rytmy, slovem, akrobacií a těžkým požitkem ze špatného folklórního zpěvu.

 

HRAJÍ:

Šimon Pliska, moravský herec

Lukas Blaha Bliss, australský cirkusový umělec

Andrej Lyga, slovenský mim

Václav Wortner, český polyglot

 

KLUK, CO NÁS SVÍTÍ JE: Jonatán Vnouček, Light designer se silným mimickým projevem

 

DÉLKA PŘEDSTAVENÍ: cca 70 min.

 

TEATR STREFA OTWARTA
h(2)o

SOBOTA 29. 8. ; 17:00

SKY Music Club

Musorgského 6

Upozornění: Představení v polštině

#moderníshakespeare #fyzickédivadlo #interaktivní #hamletaofélie #polštíhercihrajíshakespeara #sláskoukshakespearovi

Hamlet a Ofélie, inspirováno hrou Hamlet W. Shakespeara. Inscenace je podrobnou studií klíčové scény dramatu Hamlet. Scéna setkání Hamleta s Ofélií umožňuje zkoumat těžkosti vztahu dvou lidí. Hamlet s Ofélií hrají nekončící a nebezpečnou hru. Hrají stále, neustále hnáni city… 

Inscenace interpretuje známou scénu nezvyklým způsobem. Dekonstrukce textu přináší větší prostor pro fyzické herectví a snaží se tak nalézt nové významy a konotace. Ctí však původní mistrovskou předlohu.

Hamlet i Ofélie komunikují s publikem, představení je postaveno na improvizaci. Zkoumá hranice divadla, dává divákům příležitost se vyjádřit a především rozhodnout.

 

HRAJÍ: Ophelia - Anna Rakowska, Hamlet - Piotr Misztela

REŽIE, KONCEPT: Anna Rakowska & Piotr Misztela - original project

Premiéra 29. 6. 2013, Klub Pod Kolumnami, Vratislav

 

DÉLKA PŘEDSTAVENÍ: 60 min.


York International Shakespeare Festival, 2015

Fass Art Gallery in Instanbul, 2015

Zizkovska Noc Festival in Prague, 2017

Midsummer Scene Festival in Dubrovnik, 2018

A STUDIO RUBÍN
vztek

 

sobota 29. 8. ; 19:00

La Petite Conversation

Tyršova 498/31

#vztekjemotorlidstva #jetovnasemnevedomi #kdesetovnasvzalo #jsemvztekybezsebe #obrazzustava #faschoinquisition #buhalektery #pripojeninajdeme

„Vztek přichází ve slepotě, je to tam, v nevědomí, kde se to v nás vzalo?“

 

Inscenace podle rakouské nobelistky Elfriede Jelinek ukazuje hlavní „motor lidstva“, který hýbe světem odpradávna až dodnes - vztek. Autorka text napsala jako přímou reakci na pařížské teroristické útoky na satirický časopis Charlie Hebdo. Jde o malý epos, který začíná v dávných antických časech u Hérakla, ale postupně hovoří zcela současně až vizionářsky. V inscenaci se v podobě karikatury novodobé šlechty na voru Evropa „plaví mořem krve“ tři herečky jako tři „žvanilky“, jsou to tři karikatury lidství, tři stárnoucí intelektuálky, kterým se z úst dere text plný šovinismu, fundamentalismu, cynismu, vlastních frustrací a strachu z neznámého. Inscenace ukazuje zmatení doby, v níž není možné zároveň vědět a jednat, protože v momentě, kdy se k nám informace o teroru, násilí a masovém vraždění dostávají v přímém přenosu, se akty násilí zároveň dějí. Člověk není schopen se zorientovat a propadá emocím. A vztek plodí vztek. Jedním z mnoha bohů, o nichž je v inscenaci řeč, nakonec přebírá vládu nad lidskou svobodou a vědomím - bůh internetu. To vše s nadhledem a vtipem, který míří do vlastních řad. V úvodu inscenace zazní text Ivany Dragičević z knihy „Nerovnocenní“.

 

HRAJÍ: Anita Krausová, Jindřiška Křivánková, Kristýna Frejová, Markéta Dvořáková a Anna Gläsnerová

PŘEKLAD: Marc Lusti, Libor Hubálek

LIGHT DESIGN: Jan Hugo Hejzlar

HUDBA: LO/VE

SCÉNA A KOSTÝMY: Andrijana Trpković

REŽIE: Lucie Ferenzová

Premiéra 29. 9. 2018

 

DÉLKA PŘEDSTAVENÍ: 75 min.

 

Kolonie vznikla v roce 2012 jako platforma intenzivní spolupráce, a od té doby se organicky vyvíjí spolu s projekty, které iniciují její členky. Tvorbu Kolonie lze sledovat ve dvou liniích - performativní fyzické divadlo propojující pohyb, živou hudbu a výtvarné umění; a divadlo zaměřené na současnou dramatiku - nové překlady a původní české autorské texty. Kolonie s vervou sobě vlastní, spolu s přibývajícími léty, dětmi a zkušenostmi produkuje čím dál tím více apelativní divadlo, prorůstá různými divadelními i nedivadelními domy a zkrátka nemůže nebýt označováno za feministické, ačkoli se jeho členky sebevíc brání uzavřeným pojmům. V poslední době svou tvorbu Kolonie označuje za divadelní dark pop.

T_logo.png
PARTNEŘI:
shaking_walls_logo.png
C_logo.png
ORGANIZÁTOR: