top of page
Vystupující

DIVADLO NA CUCKY:
opletal  

Opletal

středa 26.8.; 19:00

Cooltour Ostrava
Černá louka 3188

#janopletal   #narodnihrdina   #narodniidentita   #nacucky

Téměř detektivní pátrání tří herců, zkoumajících na příběhu autentické osobnosti principy národní identity i příčiny našich historických komplexů.

HRAJÍ: Růžena Dvořáková, Ondřej Jiráček, Adam Joura

SCÉNA: Adriana Černá

REŽIE: Michal Hába

Premiéra 11. 5. 2018

 

DÉLKA PŘEDSTAVENÍ: 70 min.

O souboru:
 

Divadlo na cucky je nezávislý divadelní soubor, který od roku 2013 provozuje v Olomouci vlastní scénu. Tvorba divadla se pohybuje v širokém rozpětí mezi činohrou a tancem, přičemž se vždy snaží o ryze současnou estetiku i reflexi aktuálního kulturně-společenského dění. 

Soubor je utvářen profesionálními umělci nejen z řad divadla, ale také dalších kreativních oblastí (animace, architektura, film, grafika, hudba). Specifický mix inscenačních týmů při tvůrčí činnosti utváří svébytnou poetiku, kterou lze charakterizovat tendencí k experimentování a ohledávání nových prostředků komunikace.

PLATA COMPANY:
tisíc tuctů

tisíc tuctů

ZRUŠENO

čtvrtek 27.8.; 17:30

Galerie Fiducia

Nádražní 615

#loutky   #roadtheater   #humor   #dobrodružství   #satira   #plataodvajec

 

Zlatá horečka na Aljašce byla jiná než ty ostatní. Kdo chtěl zlato, musel překonat chilkootský průsmyk, přežít několik lavin, neutopit se při plavbě do Dawsonu, nezmrznout v šedesáti stupňových mrazech a prokopat se několika metry sněhu, ledu a zmrzlé půdy. Pustit se do takového podniku mohou jen úplní blázni nebo ti, které sžíralo vědomí, že svému životu něco dluží. Proč by se jinak vydávali na výpravu, z níž se jim z každých dvou investovaných dolarů vrátí jeden ve zlatě? Našli se však i tací, kteří nechtěli těžit zlato ze země, ale ze svých bližních.

HRAJÍ: Eliáš Jeřábek, Dominik Migač, Štěpán Lustyk, Milan Vedral

HUDBA: Milan Vedral

SCÉNOGRAFIE, SVĚTELNÝ DESIGN: Fortuna Herzová

PRODUKCE: Adam Svoboda

NÁMĚT, SCÉNÁŘ, DRAMATURGIE: Jakub Maksymov & Plata Company

REŽIE: Jakub Maksymov

 Podpořeno: DAMU, SERVISBAL OBALY s.r.o., NOVÁ SÍŤ

Premiéra 4. 6. 2016, DAMU, Praha

 

DÉLKA PŘEDSTAVENÍ: 45 min. 

/ v češtině s anglickými titulky

Ocenění:​

17th The Golden Dolphin, Varna, 2017

*Cena za nejlepší mužský herecký výkon (udělena celému kolektivu)

 

20th The Golden Sparkle, Kragujevac, 2018

*Grand prix – nejlepší představení festivalu

*Cena za nejlepší režii

 

33. Skupova Plzeň, Plzeň, 2018

*Cena za dramaturgicko-režijní koncept

*Čestné uznání za scénografii

*Čestné uznání za kolektivní herecký výkon

Ich bin solo

D´EPOG:
ich bin solo: Opera Falsa Intacta 

čtvrtek 27. 8.; 19:00

Ostravica-Textilia

28. října 243/56

Děkujeme za poskytnutí prostor
ostravica.png

Pokoj opera o krásného přátelství mezi dvěma výjimečnými bytostmi, kteří se setkali náhodou, možná se sejdou jejich Bohem v nebi. Po pochopení moderní výrobu, co se skutečně děje v jejich životech. To není schopnost komunikovat, sdílet pocity a činkami na začátku materiálních potřeb, těžko pochopit. Joy experiment v sobě spojuje prvky klasické televizní zábavy, divadlo, tanec, výtvarné instalace, vysoké krejčovství, multimédia a sborových skladeb. Nebo jíme s klobásou.

 

ZPÍVÁ: Zdeněk Polák

LIBRETO: Zdeněk Polák

HUDBA: Alexandra Cihanská-Machová

SCÉNA A KOSTÝM: Lucie Sedláková

REŽIE: Lucia Repašská

Premiéra 15. 8. 2015, Festival UmUm, Stará L’ubovňa 

 

DÉLKA PŘEDSTAVENÍ: 50 min.

 

D'epog je platforma pro současné performativní umění. Skupina tvůrců působí od roku 2010 na domácí scéně ve městě Brně. V rámci dlouhodobé aktivity se věnuje tvorbě pravidelných inscenací, jednorázovým performancím, hraničním uměleckým projektům a vzdělávací činnosti v podobě praktických workshopů a specializovaných dílen.

Činnost skupiny má laboratorní charakter, v rámci kterého zkoumá možné prostředky živého umění nad ustálenými druhovými a žánrovými kategoriemi. D'epog programově rozvíjí výzkum teatrality, herecké expresivity a formálních a kompozičních strategií s pozorností k fyzikálním a kontextovým kvalitám prostorů, ve kterých své produkce uvádí. Tvorba výrazně akcentuje roli diváka, míru jeho interpretační svobody a jeho podíl na vytváření sémantické struktury díla. Ke stěžejním východiskům činnosti patří integrace uvažování a prostředků jiných uměleckých oblastí do jazyku performativního umění, trvale udržitelná sebedestrukce jako kontinuální proces popírání vlastního autorského klišé, trvalá redefinice statutu autora a důvodu, relevance a životnosti umělecké komunikace, totální estetická pluralita a odvaha formulovat nový umělecký jazyk, kterým zatím nehovoříme.

Repertoár inscenací tvoří pravidelně rekonstruované scénické tvary různých profilů od celosouborových produkcí po monodramatické projekty, zpravidla uváděných v nedivadelních prostorech. Každá jednotlivá inscenace je zpravidla instalována do vlastního prostoru ve spolupráci s výstavními domy a sály, kulturními centry či zcela specifickými prostory. Charakteristickými rysy inscenační tvorby jsou původní autorský background a radikální materializace adaptovaných látek, cílená práce s estetickým očekáváním a jeho zpochybňováním, dekonstrukce reprezentativnosti divadelní reality a testování hranic, limitů a možností umělecké komunikace ve sdíleném času a prostoru. Soustředěnou pozornost soubor věnuje hledání nových modelů vztahů k publiku jako spoluzodpovědnému subjektu v procesu umělecké komunikace v podobě interpretační svobody jako závazku vůči dílu.

prefaby

MIR.THEATRE & PLATA COMPANY:
prefaby

čtvrtek 27. 8. ; 20:30 pátek 28. 8. ; 18:30

OtvOr (DOCK)

Havlíčkovo nábřeží 28

Upozornění: Představení je kapacitně omezené na 7 míst. 

#soviet   #preapocalyptic   #paneláky   #audiovizuální   #beton 

 

Prefaby jsou autorská výtvarně zvuková inscenace, odehrávající se na umakartovém stole, volně variující motivy každodenního života v paneláku – symbolu splněného snu o moderním bydlení v zemích bývalého východního bloku. Pre-apokliptická betonová idyla odehrávající se na půdorysu příběhů tří bezejmenných sousedů. O jejich křehké všednosti vypráví tento projekt nevšedními prostředky.

 

HRAJE: Dominik Migač/Jakub Maksymov

KONCEPT, SCÉNOGRAFIE: Dominik Migač

DRAMATURGIE: Jakub Maksymov

SOUNDDESIGN: Mr. Wombat Studio

REŽIE: Dominik Migač

Premiéra 23. 10. 2019, NOD, Prague

 

Podpořeno: DAMU

Inscenace je od 1. 1. 2020 součástí projektu "Nová krev na scéně" Nové sítě.

DÉLKA PŘEDSTAVENÍ: 30 min

BURANTEATR
deep shit / pohybový traktát

deep

pátek 28. 8. ; 17:00

PLATO

Janáčkova 22

Upozornění: Vstup na představení s jehlovými podpatky neumožněn. Epileptikům nedoporučeno z důvodu světelných efektů.  Bez židlí! Bez zákazu focení!

#deepshit   #pohybovýtraktát   #odsouzenkesvobodě    #bezžidlí   #dovolenomnohé   #dvaznás   #odsouzenkesvobodě   #svoboda

 

Dva lidé, dva z nás, odsouzeni ke svobodě. Pohybová inscenace, ve které je dovoleno mnohé.

 

#odsouzenkesvobode

 

“Člověk je svobodný, člověk je svoboda.”

“Jsme sami, bez omluvy. Právě to mám na mysli, když říkám, že člověk je odsouzen ke svobodě. Odsouzen proto, že se nestvořil sám, a přesto je svobodný, protože jakmile je jednou vržen do světa, je zodpovědný za všechno, co činí.”

 

 --- Jean Paul Sartre, Existencialismus je humanismus


 

HRAJÍ: Petr Holík, Patricia Pažická

ZPĚV: Karel Heřman

HUDBA, ZVUK: Ondrej Kalužák

LIGHT DESIGN: Tomáš Tušer

PRODUKCE: Simona Vaškovičová, Klaudia Klembarová

DRAMATURGIE: Sabina Machačová

REŽIE, CHOREOGRAFIE: Juraj Augustín

 

Premiéra 29. 3.  2019, BURANTEATR, Brno

 

Inscenace vznikla za finanční podpory Statutárního města Brna, Ministerstva kultury ČR a MČ Brno Střed. Za inscenační tým i za celé divadlo bychom rádi poděkovali firmě Žula Brno, Kateřině Minaříkové a Zdeňkovi Mikulovi.

 

DÉLKA PŘEDSTAVENÍ: 55 min.