DIVADLO NA CUCKY:
opletal
středa 26.8.; 19:00
Cooltour Ostrava
Černá louka 3188
#janopletal #narodnihrdina #narodniidentita #nacucky
Téměř detektivní pátrání tří herců, zkoumajících na příběhu autentické osobnosti principy národní identity i příčiny našich historických komplexů.
HRAJÍ: Růžena Dvořáková, Ondřej Jiráček, Adam Joura
SCÉNA: Adriana Černá
REŽIE: Michal Hába
Premiéra 11. 5. 2018
DÉLKA PŘEDSTAVENÍ: 70 min.
O souboru:
Divadlo na cucky je nezávislý divadelní soubor, který od roku 2013 provozuje v Olomouci vlastní scénu. Tvorba divadla se pohybuje v širokém rozpětí mezi činohrou a tancem, přičemž se vždy snaží o ryze současnou estetiku i reflexi aktuálního kulturně-společenského dění.
Soubor je utvářen profesionálními umělci nejen z řad divadla, ale také dalších kreativních oblastí (animace, architektura, film, grafika, hudba). Specifický mix inscenačních týmů při tvůrčí činnosti utváří svébytnou poetiku, kterou lze charakterizovat tendencí k experimentování a ohledávání nových prostředků komunikace.
PLATA COMPANY:
tisíc tuctů
ZRUŠENO
čtvrtek 27.8.; 17:30
Galerie Fiducia
Nádražní 615
#loutky #roadtheater #humor #dobrodružství #satira #plataodvajec
Zlatá horečka na Aljašce byla jiná než ty ostatní. Kdo chtěl zlato, musel překonat chilkootský průsmyk, přežít několik lavin, neutopit se při plavbě do Dawsonu, nezmrznout v šedesáti stupňových mrazech a prokopat se několika metry sněhu, ledu a zmrzlé půdy. Pustit se do takového podniku mohou jen úplní blázni nebo ti, které sžíralo vědomí, že svému životu něco dluží. Proč by se jinak vydávali na výpravu, z níž se jim z každých dvou investovaných dolarů vrátí jeden ve zlatě? Našli se však i tací, kteří nechtěli těžit zlato ze země, ale ze svých bližních.
HRAJÍ: Eliáš Jeřábek, Dominik Migač, Štěpán Lustyk, Milan Vedral
HUDBA: Milan Vedral
SCÉNOGRAFIE, SVĚTELNÝ DESIGN: Fortuna Herzová
PRODUKCE: Adam Svoboda
NÁMĚT, SCÉNÁŘ, DRAMATURGIE: Jakub Maksymov & Plata Company
REŽIE: Jakub Maksymov
Podpořeno: DAMU, SERVISBAL OBALY s.r.o., NOVÁ SÍŤ
Premiéra 4. 6. 2016, DAMU, Praha
DÉLKA PŘEDSTAVENÍ: 45 min.
/ v češtině s anglickými titulky
Ocenění:
17th The Golden Dolphin, Varna, 2017
*Cena za nejlepší mužský herecký výkon (udělena celému kolektivu)
20th The Golden Sparkle, Kragujevac, 2018
*Grand prix – nejlepší představení festivalu
*Cena za nejlepší režii
33. Skupova Plzeň, Plzeň, 2018
*Cena za dramaturgicko-režijní koncept
*Čestné uznání za scénografii
*Čestné uznání za kolektivní herecký výkon
D´EPOG:
ich bin solo: Opera Falsa Intacta
čtvrtek 27. 8.; 19:00
Ostravica-Textilia
28. října 243/56
Děkujeme za poskytnutí prostor

Pokoj opera o krásného přátelství mezi dvěma výjimečnými bytostmi, kteří se setkali náhodou, možná se sejdou jejich Bohem v nebi. Po pochopení moderní výrobu, co se skutečně děje v jejich životech. To není schopnost komunikovat, sdílet pocity a činkami na začátku materiálních potřeb, těžko pochopit. Joy experiment v sobě spojuje prvky klasické televizní zábavy, divadlo, tanec, výtvarné instalace, vysoké krejčovství, multimédia a sborových skladeb. Nebo jíme s klobásou.
ZPÍVÁ: Zdeněk Polák
LIBRETO: Zdeněk Polák
HUDBA: Alexandra Cihanská-Machová
SCÉNA A KOSTÝM: Lucie Sedláková
REŽIE: Lucia Repašská
Premiéra 15. 8. 2015, Festival UmUm, Stará L’ubovňa
DÉLKA PŘEDSTAVENÍ: 50 min.
D'epog je platforma pro současné performativní umění. Skupina tvůrců působí od roku 2010 na domácí scéně ve městě Brně. V rámci dlouhodobé aktivity se věnuje tvorbě pravidelných inscenací, jednorázovým performancím, hraničním uměleckým projektům a vzdělávací činnosti v podobě praktických workshopů a specializovaných dílen.
Činnost skupiny má laboratorní charakter, v rámci kterého zkoumá možné prostředky živého umění nad ustálenými druhovými a žánrovými kategoriemi. D'epog programově rozvíjí výzkum teatrality, herecké expresivity a formálních a kompozičních strategií s pozorností k fyzikálním a kontextovým kvalitám prostorů, ve kterých své produkce uvádí. Tvorba výrazně akcentuje roli diváka, míru jeho interpretační svobody a jeho podíl na vytváření sémantické struktury díla. Ke stěžejním východiskům činnosti patří integrace uvažování a prostředků jiných uměleckých oblastí do jazyku performativního umění, trvale udržitelná sebedestrukce jako kontinuální proces popírání vlastního autorského klišé, trvalá redefinice statutu autora a důvodu, relevance a životnosti umělecké komunikace, totální estetická pluralita a odvaha formulovat nový umělecký jazyk, kterým zatím nehovoříme.
Repertoár inscenací tvoří pravidelně rekonstruované scénické tvary různých profilů od celosouborových produkcí po monodramatické projekty, zpravidla uváděných v nedivadelních prostorech. Každá jednotlivá inscenace je zpravidla instalována do vlastního prostoru ve spolupráci s výstavními domy a sály, kulturními centry či zcela specifickými prostory. Charakteristickými rysy inscenační tvorby jsou původní autorský background a radikální materializace adaptovaných látek, cílená práce s estetickým očekáváním a jeho zpochybňováním, dekonstrukce reprezentativnosti divadelní reality a testování hranic, limitů a možností umělecké komunikace ve sdíleném času a prostoru. Soustředěnou pozornost soubor věnuje hledání nových modelů vztahů k publiku jako spoluzodpovědnému subjektu v procesu umělecké komunikace v podobě interpretační svobody jako závazku vůči dílu.
MIR.THEATRE & PLATA COMPANY:
prefaby
čtvrtek 27. 8. ; 20:30 pátek 28. 8. ; 18:30
OtvOr (DOCK)
Havlíčkovo nábřeží 28
Upozornění: Představení je kapacitně omezené na 7 míst.
#soviet #preapocalyptic #paneláky #audiovizuální #beton
Prefaby jsou autorská výtvarně zvuková inscenace, odehrávající se na umakartovém stole, volně variující motivy každodenního života v paneláku – symbolu splněného snu o moderním bydlení v zemích bývalého východního bloku. Pre-apokliptická betonová idyla odehrávající se na půdorysu příběhů tří bezejmenných sousedů. O jejich křehké všednosti vypráví tento projekt nevšedními prostředky.
HRAJE: Dominik Migač/Jakub Maksymov
KONCEPT, SCÉNOGRAFIE: Dominik Migač
DRAMATURGIE: Jakub Maksymov
SOUNDDESIGN: Mr. Wombat Studio
REŽIE: Dominik Migač
Premiéra 23. 10. 2019, NOD, Prague
Podpořeno: DAMU
Inscenace je od 1. 1. 2020 součástí projektu "Nová krev na scéně" Nové sítě.
DÉLKA PŘEDSTAVENÍ: 30 min
BURANTEATR
deep shit / pohybový traktát
pátek 28. 8. ; 17:00
PLATO
Janáčkova 22
Upozornění: Vstup na představení s jehlovými podpatky neumožněn. Epileptikům nedoporučeno z důvodu světelných efektů. Bez židlí! Bez zákazu focení!
#deepshit #pohybovýtraktát #odsouzenkesvobodě #bezžidlí #dovolenomnohé #dvaznás #odsouzenkesvobodě #svoboda
Dva lidé, dva z nás, odsouzeni ke svobodě. Pohybová inscenace, ve které je dovoleno mnohé.
#odsouzenkesvobode
“Člověk je svobodný, člověk je svoboda.”
“Jsme sami, bez omluvy. Právě to mám na mysli, když říkám, že člověk je odsouzen ke svobodě. Odsouzen proto, že se nestvořil sám, a přesto je svobodný, protože jakmile je jednou vržen do světa, je zodpovědný za všechno, co činí.”
--- Jean Paul Sartre, Existencialismus je humanismus
HRAJÍ: Petr Holík, Patricia Pažická
ZPĚV: Karel Heřman
HUDBA, ZVUK: Ondrej Kalužák
LIGHT DESIGN: Tomáš Tušer
PRODUKCE: Simona Vaškovičová, Klaudia Klembarová
DRAMATURGIE: Sabina Machačová
REŽIE, CHOREOGRAFIE: Juraj Augustín
Premiéra 29. 3. 2019, BURANTEATR, Brno
Inscenace vznikla za finanční podpory Statutárního města Brna, Ministerstva kultury ČR a MČ Brno Střed. Za inscenační tým i za celé divadlo bychom rádi poděkovali firmě Žula Brno, Kateřině Minaříkové a Zdeňkovi Mikulovi.
DÉLKA PŘEDSTAVENÍ: 55 min.